Forum:
»
Alles rund um Musikboxen
»
Thema
|
Seeburg 201 10.01.26 22:33 |
Registriert - Registered: 30 Tage - Days Einträge - Posts: 4 |
Hallo allemaal
Ik heet Jan en woon in Nederland en heb een Seeburg 201 .
Heb een probleem na een reeks platen afgespeeld te hebben gaat de wagen een paar keer heen en weer en stopt aan het einde.
Voorheen liep het dan een paar cm terug.
Nu blijft het aan het einde staan en de solenoid blijft in staan wat niet goed is want dan wordt het warm en kans op brand.
Mijn vraag hoe en waar wordt het geregeld dat het aan einde iets terug gaat en de solenoid weer vrij geeft.
Hoop op reactie Vr. Gr.Jan
Even een update de jukebox werkt weer het lag aan een niet goed werkende solenoid.
Nu nog even uitzoeken hoe het op free play gezet kan worden.
Iedereen die meegedacht heeft hartelijke dank.
Gr. Jan
1 mal bearbeitet. Zuletzt am 16.01.26 12:43.
Ik heet Jan en woon in Nederland en heb een Seeburg 201 .
Heb een probleem na een reeks platen afgespeeld te hebben gaat de wagen een paar keer heen en weer en stopt aan het einde.
Voorheen liep het dan een paar cm terug.
Nu blijft het aan het einde staan en de solenoid blijft in staan wat niet goed is want dan wordt het warm en kans op brand.
Mijn vraag hoe en waar wordt het geregeld dat het aan einde iets terug gaat en de solenoid weer vrij geeft.
Hoop op reactie Vr. Gr.Jan
Even een update de jukebox werkt weer het lag aan een niet goed werkende solenoid.
Nu nog even uitzoeken hoe het op free play gezet kan worden.
Iedereen die meegedacht heeft hartelijke dank.
Gr. Jan
1 mal bearbeitet. Zuletzt am 16.01.26 12:43.
|
Re: Seeburg 201 19.01.26 21:02 |
Hallo allemaal
Krijg op mijn seeburg 201 voor 1 quarter maar 1 single.
Heb gehoord dat je voor 1 quarter meer singles moet kunnen krijgen.
Weet iemand waar en hoe je dit kunt instellen...op free play zou het mooist zijn want het is gewoon voor de huiskamer.
Vr. Gr. Jan
Krijg op mijn seeburg 201 voor 1 quarter maar 1 single.
Heb gehoord dat je voor 1 quarter meer singles moet kunnen krijgen.
Weet iemand waar en hoe je dit kunt instellen...op free play zou het mooist zijn want het is gewoon voor de huiskamer.
Vr. Gr. Jan
|
Re: Seeburg 201 20.01.26 20:07 |
Registriert - Registered: 21 Jahre - Years Einträge - Posts: 62 |
Dag Jan ,
stuur mij een privébericht je zal helaas geen antwoord krijgen met je in het nederlands gestelde vragen mvg Klaus
stuur mij een privébericht je zal helaas geen antwoord krijgen met je in het nederlands gestelde vragen mvg Klaus
|
Re: Seeburg 201 20.01.26 22:50 |
Registriert - Registered: 21 Jahre - Years Einträge - Posts: 1.437 |
Dear Jan,
I wonder if the information about the installed credit unit is important to know - SPU1, SPU1H, DPU1 or HDU1.
General description of those is given in the service manual of 201.
There is no regular adjustment for freeplay. That's not what the jukebox was intended for, au contraire it should earn money!
Best way would actually be to mount a free-play adapter. It prevents the latch bar solenoid from being attracted (energized) constantly.
Or you install an extra free-play knob outside parallel to one of the coin swithes.
Note: The free play knob should not be activated too long when giving free play to not close the conact for a too long moment.
[www.jukebox-world.de]
Hildegard
Viele Grüße - Hildegard Stamann
I wonder if the information about the installed credit unit is important to know - SPU1, SPU1H, DPU1 or HDU1.
General description of those is given in the service manual of 201.
There is no regular adjustment for freeplay. That's not what the jukebox was intended for, au contraire it should earn money!
Best way would actually be to mount a free-play adapter. It prevents the latch bar solenoid from being attracted (energized) constantly.
Or you install an extra free-play knob outside parallel to one of the coin swithes.
Note: The free play knob should not be activated too long when giving free play to not close the conact for a too long moment.
[www.jukebox-world.de]
Hildegard
Viele Grüße - Hildegard Stamann
|
Re: Seeburg 201 24.01.26 10:52 |
Habe diese person gefragt mir ein privatnachricht zu schicken diesen jb freund aus NL leider gar niks Frau Stamann.
|
Re: Seeburg 201 25.01.26 19:14 |
Hallo
Helaas ben ik nog niet helemaal met deze forum op de hoogte hoe het kan en moet.
Sorry dat ik nu pas reageer maar begrijp je antwoord niet helemaal.
Gr. Jan
Helaas ben ik nog niet helemaal met deze forum op de hoogte hoe het kan en moet.
Sorry dat ik nu pas reageer maar begrijp je antwoord niet helemaal.
Gr. Jan
|
Re: Seeburg 201 28.01.26 19:38 |
Registriert - Registered: 21 Jahre - Years Einträge - Posts: 1.437 |
Dear Jan,
KaPe has sent a private message to you via this forum. If not found yet check the red text at the top on this site. It leads you to the message.
To get help from others, please give the information which credit unit is installed in your 201. There are different ones.
Tell also if you do have a service manual for your 201.
And if the credit unit worked before right or if it never worked so far.
Regards - Hildegard
KaPe has sent a private message to you via this forum. If not found yet check the red text at the top on this site. It leads you to the message.
To get help from others, please give the information which credit unit is installed in your 201. There are different ones.
Tell also if you do have a service manual for your 201.
And if the credit unit worked before right or if it never worked so far.
Regards - Hildegard
|
Re: Seeburg 201 31.01.26 16:28 |
Hallo KaPe
De seeburg 201 stond op free play maar na het plaatsen van een andere tsr6 met stepper niet meer.
Nu krijg ik voor 1 quarter dollar maar 1 single te horen dus je blijft aan in gooien.
Als meerdere singles voor 1 quarter te horen zijn is het ook goed.
Gr. Jan
De seeburg 201 stond op free play maar na het plaatsen van een andere tsr6 met stepper niet meer.
Nu krijg ik voor 1 quarter dollar maar 1 single te horen dus je blijft aan in gooien.
Als meerdere singles voor 1 quarter te horen zijn is het ook goed.
Gr. Jan
|
Re: Seeburg 201 01.02.26 12:47 |
Jan je hebt een privébericht gr Klaus
In diesem Forum dürfen nur registrierte Mitglieder schreiben.
Zum Einloggen oder Registrieren folgen Sie LogIn - Registration.
Sorry, only registered user may post in this forum.
To login or getting registered please follow LogIn - Registration.
Zum Einloggen oder Registrieren folgen Sie LogIn - Registration.
Sorry, only registered user may post in this forum.
To login or getting registered please follow LogIn - Registration.
Klicken Sie hier, um sich einzuloggen - Click here to log in